اخبار

تاکتیکهای صنایع تولید دخانیات

هدف کمپین روز جهانی "نه به دخانیات"، محافظت از جوانان در برابر در برابر سوء استفاده ی صنایع تولید دخانیات از آنهاست چرا که دهه هاست که صنعت دخانیات عامدانه از تاکتیک های جذاب برای جذب جوانان به استفاده از نیکوتین و تنباکو استفاده میکند. استراتژی این صنایع اینست که با تحقیقات عمیق روی خواسته ها، تفکرات و رفتار هر نسل و محاسبات کارشناسی شده برای جذب نسل جدیدی از مصرف کننده گان دخانیات به کار گیرند تا جایگزین میلیون ها مصرف کننده ای باشند که در اثر بیماری های ناشی از مصرف دخانیات جان خود را از دست میدهند.
برای مبارزه با این تاکیتیک های طراحی شده برای جذب نسل جدید و جوان مصرف کننده، کمپین روز جهانی " نه به دخانیات" را ه اندازی شده و هدف آن انگیزه دادن به جوانان برای مبارزه با غول بزرگ دخانیات و افشای تاکتیک های این صنایع است. 

چند تاکتیک جذب جوانان توسط این صنایع :

- بسته بندی های جذاب و دیزاین های فریبنده
- استفاده از طعم دهنده های متفاوت در تنباکو که طعم و رایحه های خوب دارند .
- انواع آدامس و آب نبات حاوی نیکوتین
- محصولاتی که به عنوان جایگزین های سیگار و یا کاهش آسیب و یا پاک کننده به صورت کاملا غیر علمی ساخته و تبلیغ می شوند.
- حمایت آفراد مشهور و تاثیر گذار و برگزاری مسابقات با حمایت مالی برندهای معروف نیکوتین برای تبلیغ هرچه بیشتر (برای مثال افراد تاثیر گذار و پر از فالور اینستاگرام)
- بازاریابی نقطه فروش یعنی قرار گیری در نزدیکی شیرینی و شکلات فروشی برای تاثیرمثبت گذاشتن روی ذهن کودکان
- پورسانت دادن به فروشندگان برای اطمینان از نمایش این محصولات در کنار محصولاتی که برای جوانان جذاب است
- فروش سیگار و سایر محصولات دخانی در نزدیکی مدارس برای دسترسی هر چه آسانتر دانش آموزان
- بازاریابی غیر مستقیم محصولات دخانی در فیلم ها، شخصیت های جذاب و مشهور ، نمایش های تلویزیونی و پخش آنلاین
و بسیاری از متدهای تبلیغاتی دیگر که سالانه میلیونها دلار صرف طراحی و پیاده سازی آن جهت جذب مصرف کننده می شود.

 

 


نشانی ما: ایران، تهران، خیابان دستگردی (ظفر)، جنب بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)،  پلاک 195، مرکز گامانایف ایران

مسیرهای دسترسی به مرکز گامانایف ایران 
مترو: خط 1 مسیر تجریش،  ایستگاه دکتر شریعتی  (نزدیک ترین ایستگاه) 
پارکینگ: پارکینگ ندارد. 
جای پارک در خیابان: به سختی