اخبار

قبل از شیمی درمانی چه باید بکنیم؟

آمادگی برای شروع درمان
تا زمانی که درمان شروع نشده است عوارض جانبی احتمالی و عکس العمل بدن به درمان مشخص نخواهد شد، هر چند میتوان عوارض برخی از دارو ها را پیش بینی کرد.
برای اینکه اعمال حیاتی بدن به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد، رعایت یک رژیم غذایی سالم ضرورت دارد.
اگر قبل از ابتلا به سرطان رژیم غذایی مناسبی داشته اید، ذخایر خوبی از مواد مغذی برای زمان درمان خواهید داشت و بنیه شما حفظ خواهد شد، بافت بدن در برابر تخریب، محافظت و بازسازی می شود و دفاع بدن بر علیه عفونت ها افزایش می یابد.
افرادی که تغذیه خوبی دارند بهتر با عوارض جانبی درمان مقابله می کنند و حتی دوز بالای داروها را به خوبی تحمل می نمایند. برخی از روش های درمانی قوی تر و موثر تر از سایر روش ها هستند. اگر تغذیه خوبی داشته باشید و کالری و پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت کنید، به خوبی قادر به تحمل عوارض درمان خواهید بود.
سعی کنید غذاهای جدید را راحت بپذیرید و امتحان کنید زیرا ممکن است برخی مواد غذایی را که قبلا هرگز دوست نداشته اید، در طی درمان به نظرتان خوش طعم باشد. بنابراین سعید کنید مواد غذایی متنوعی را امتحان کنید.
سعی کنید غذاها و میان وعده هایی که واجد کالری و پروتئین کافی هستند، مصرف کنید تا نیروی خود را حفظ و از تخریب بافت های بدن پیشگیری کنید. در این صورت بافت هایی از بدن که احتمالا حین درمان تخریب شده اند بازسازی خواهند شد.

 

 


نشانی ما: ایران، تهران، خیابان دستگردی (ظفر)، جنب بیمارستان حضرت علی اصغر(ع)،  پلاک 195، مرکز گامانایف ایران

مسیرهای دسترسی به مرکز گامانایف ایران 
مترو: خط 1 مسیر تجریش،  ایستگاه دکتر شریعتی  (نزدیک ترین ایستگاه) 
پارکینگ: پارکینگ ندارد. 
جای پارک در خیابان: به سختی